Selasa, 9 Mac 2010

KESAL ISU TANGKI AIR BELUM TERJAWAB...!!!

KAMPUNG IDAMAN - Tindakan pihak berkuasa dalam memberi jawapan status kewujudan sebuah tangki air yang didakwa dibina secara haram sejak setahun lalu menimbulkan pelbagai pertanyaan penduduk di sini.

Malah pada Januari tahun lalu, penduduk ada mengadakan bantahan secara beramai-ramai di hadapan tangki air itu namun tindakan itu seolah-olah tidak memberi kesan kepada pihak berwajib terutama Majlis Perbandaran Klang (MPK) yang hingga ke hari ini gagal memberikan sebarang jawapan terhadap kewujudannya.

Ketua UMNO Cawangan Kampung Idaman, Nasaruddin M Zin berkata, kegagalan MPK itu memperlihatkan majlis gagal menangani isu yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada penduduk setempat.

Katanya, tangki air itu dibina terlalu hampir dengan kediaman penduduk dan lebih membahayakan ia juga didirikan bersebela- han dengan pencawang elektrik, malah boleh mendatangkan bahaya kepada penghuni berham- piran.

“MPK perlu memberi penjela- san, apakah status sebenar tangki air ini kerana sehingga ke hari ini tiada tindakan daripada mereka (majlis) sedangkan bahaya boleh menimpa penduduk pada bila-bila masa.

“Selain daripada itu, tangki air setinggi enam tingkat itu juga didakwa tidak mempunyai pelan bangunan dan ia menimbulkan tanda tanya bagaimana ia boleh didirikan tanpa sebarang kelulu- san daripada mereka (majlis),” katanya.

Nasaruddin berkata, tangki air berkenaan juga dibina secara haram dan ia juga tidak mempunyai jaminan keselamatan terhadap penduduk di sini.

“Saya dan penduduk yang lain berasa kesal kerana tiada pemantauan dan tindakan agresif khususnya pihak majlis dalam hal yang menimbulkan bahaya kepada orang ramai di sini.

“Malah ahli majlis yang dilantik juga gagal memainkan peranan kerana belum ada perte- muan yang diatur bagi membincangkan masalah dan kedudukan sebenar tangki air berkenaan kepada kami,” katanya.

Sebelum ini, Sinar Harian edisi Januari 2009 lalu ada menyiarkan bantahan penduduk terhadap pembinaan tangki air di situ.

Tiada ulasan: